HA HA - NICE NAKED CHICKS YEAHH!!
INILAH GAMBAR SENSASI TERKINI hehehe...

PASS THIS ON TO YOUR FRIENDS AND TRICK THEM!!!



psssstt....... ada banyak cara buat duit atau online business di Internet. Ada yang betul dan ada yang tipu. Jadi kena buat research dan sentiasa berhati hati...jgn nak cepat kaya je..nanti terus jd kayap... heheheh :D



Wednesday, July 9, 2008

Ingin mencuba online business? Wanna try online business?

Buat duit di internet? Saya pasti ramai yang teruja. Tapi macam mana? Nak pilih online business mana satu? Terdapat banyak cara buat duit secara online atau online business di internet pada masa kini. Ada online business yang betul dan ada gak yang menipu..hehehe.. disini saya ingin cerita sket berkenaan online business yang memang betul mengikut pengalaman dan pengamatan saya selama hampir 10 tahun mengenali internet nihhh..

Online business yang pertama adalah buat duit dengan blogging. Yang ni sah tak tipu! Di negara kita ni dah ramai pun yang buat duit cara gini. Tanya wartawan sensasi Budiey, beliau juga buat duit cara begini. Membuat blog adalah percuma sahaja. Cuma anda perlu sedikit sentuhan kreatif dalam menyajikan content yang menarik buat pembaca. Pendapatan online business seperti ini adalah melalui pengiklanan. Anda popularkan blog anda, dan jadikan ia sebagai satu online business anda.

Online business yang kedua pula ialah melalui Affiliate Programs. Affiliate programs ni maksudnya kita dapat komisyen dengan menjual produk orang lain. Produk tu boleh jadi ebook atau physical products. Di negara kita juga ramai dah penulis-penulis ebook tempatan yang offer menjual ebook mereka. Tapi mungkin anda dah cuba pun promote link affiliate anda.. tapi tak ada pun org beli... ha.. tu kena tahu tu teknik untuk berjaya dalam online business yang macam ni. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk bagaimana menjadi super affiliate.

Online business yang ketiga pula ialah dengan menjual ebook anda sendiri. Keuntungan online business seperti ini adalah 100% milik anda. Jika anda kemahiran tentang sesuatu perkara, anda boleh menulis ebook anda sendiri dan menjualnya. Ianya boleh jadi resepi rahsia keturunan anda, teknik menggunting rambut, teknik urutan, cara buat duit di taman perumahan, atau apa sahaja yang ada rasa ramai yang ingin memiliki rahsia anda. Anda mungkin memerlukan software ebook atau ebook cover untuk membantu anda berjaya dalam online business seperti ini.

Online business yang keempat pula ialah dengan menjual produk di ebay. Telah ada orang di negara kita ni yang berjaya buat duit secara online business seperti ini. Produk tersebut boleh jadi ebook orang lain, ebook anda sendiri, domain name, hosting, accessories wanita buatan tangan anda sendiri, duit lama, atau apa sahaja yang mungkin ada pembelinya. Anda boleh beli di ebay dan jual balik di ebay. Jika anda suka berjual beli, mungkin online business ini sesuai untuk anda

Online business yang kelima pula ialah dengan menyertai syarikat direct selling atau MLM. Biasanya syarikat itu sendiri atau kumpulan pengedar dibawah syarikat tersebut menyediakan website untuk para pengedar. Anda tak perlu nak fikirkan tentang nak buat website, banner, etc. Yang anda perlu lakukan ialah promote url website anda. Jika kena caranya, masyuk jugak cara begini. Anda kena pandai dan rajin dalam mempromosi. Mungkin anda perlu keluarkan sedikit modal untuk promosi online business seperti ini, tetapi hasilnya juga lumayan.

Tetapi ada jugak online business yang nampak mcm gempak, tapi sebenarnya menipu. Contoh program menaip di rumah. Yang ni saya pun dah terkena dahhhhh... dia suruh kita bayar, then dia bagi kita manual macam mana nakbuat website macam dia buat tu, dan letak ayat-ayat yang sama macam dia promote tu. ha... Nampak tak taktiknyer? Online business yang macam ni tak jual produk atau iklan pun, cuma jual "ayat power" je untuk orang bayar... kekekekek.... lepas tu kita pulak "ayat" orang untuk buat menda yang sama....

Memang ada pelbagai online business di internet. Pandai-pandai lah pilih online business yang mana sesuai dengan bajet, masa dan tenaga anda. Semoga anda berjaya dengan online business anda ye! Bak kata Nabil Raja Lawak, LU PIKIR LAH SENDIRI!